10 recomandari pentru un somn linistit

Cu totii avem nopti in care pur si simplu nu putem dormi bine. Aproape o treime din populatia Romaniei sufera de tulburari de somn sau insomnii. Una dintre principalele cauze ale noptilor nedormite sunt tulburarile emotionale cum ar fi stresul.

Interviurile pentru locuri de munca, achizitionarea unei case sau casatoria sunt doar cateva dintre lucrurile care pot face creierul sa lucreze peste limita. Creierul nostru nu se opreste din lucru doar pentru ca organismul nostru este obosit. In plus, atunci cand nu primim necesarul de somn, factorii de stres din viata noastra devin mult mai dificili de suportat, facandu-i sa para mult mai rau si cauzeaza chiar mai mult stres. De aceea, in perioade de stres sau presiune emotionala somnul este mai important ca oricand.

recomandari pentru un somn linistit

Sfaturi pentru a dormi mai bine:

  1. Du-te la culcare si trezeste-te la aceleasi ore, zilnic.
  2. Desfasoara activitati relaxante inainte de a va culca.
  3. Mergeti la sala sau faceti exercitii fizice, dar nu pana seara tarziu.
  4. Evita sa mancati mese grele inainte de culcare.
  5. Elimina somnul din timpul zilei.
  6. Evita alimentele sau bauturile care contin cafeina, dupa-amiaza si seara.
  7. Minimizeaza intreruperile externe, cum ar fi lumina si zgomotul.
  8. Evita alcoolul si nicotina seara tarziu.
  9. Bea un pahar de apa inainte de culcare.
  10. Foloseste patul pentru a dormi. Reduce timpul petrecut uitandu-te la televizor sau citind in pat.
  11. Nu deveni iritat daca nu poti adormi. Paraseste dormitorul si incearca sa citesti o carte pana cand devii somnoros.

Alte cauze ale lipsei de somn sunt:

Intreruperi ale ritmului circadian

Toate organismele traiesc dupa un ritm circadian, care este mai mult ca un ceas biologic. Cand acest ritm este intrerupt, determina o confuzie asupra mintii si corpului nostru si duce la o intrerupere a programului nostru de somn. Munca pana la ore tarzii ale noptii, sarcina sau calatoriile pe distante lungi sunt cauze frecvente care pot da peste cap ritmul nostru circadian.

Apneea de somn

Desi frecvente la mai mult de 1 milion de romani, apneea de somn este considerata un factor ingrijorator care contribuie la problemele de somn, si daca nu este tratata poate fi fatala. Apneea (in latina „fara suflare”) este de fapt o conditie de respiratie care duce la insomnie. Multe persoane sufera de aceasta afectiune cauzata de obstructionarea cailor respiratorii in partea din spate a gatului, din cauza tesutului moale care devine relaxat. Acest lucru face ca persoana sa se opreasca din respiratie pentru cateva secunde. Acest lucru se intampla de mai multe ori in timpul unei nopti.

Programul de alimentatie

Multe nopti nedormite sunt cauzate si din cauza neglijentei. Consumul de bauturi cofeinizate sau o masa copioasa inainte de culcare poate duce adesea la o noapte nelinistita. Fiind atent sa evitati consumul excesiv de mancare sau cafea inainte de a va culca, puteti obtine un somn linistit toata noaptea.

Acest articol este un Guest Post

Lasă un comentariu